
Site Gym Inn Dronten | The Workout Experience
Opdrachtgever:
The Workout Experience, onderdeel van Gym Inn Dronten
www.gyminn.nl
Achtergrondinformatie:
The Workout Experience (TWE) is sinds september 2023 een uniek groepslesconcept binnen Gym Inn Dronten, met meer dan 1.000 m² aan beleving. We bieden een breed scala aan groepslessen zoals spinning, yoga, zaktraining, kickboksen, kinderlssen, taekwondo, hapkido, judo en meer.
Binnen Gym Inn Dronten werken 10-15 mensen in loondienst, zijn er circa 10 freelance instructeurs en versterken ruim 10 zelfstandige partners (zoals nagelstylistes, kappers en fysiotherapeuten) ons concept vanuit dezelfde locatie.
Hoewel we inmiddels ons eerste doel van 333 leden hebben behaald (weliswaar een half jaar later dan gepland), merken we dat het gemiddelde aantal deelnemers per groepsles structureel is gedaald tot gemiddeld onder de 12 (uitzonderingen daar gelaten). Dit is, gezien onze capaciteit en ervaring, veel te laag om de beleving en impact te leveren waar we voor staan.
We weten echter niet waar het probleem precies vandaan komt:
Zijn de lessen niet persoonlijk genoeg?
Is het niveau niet goed afgestemd op de doelgroep?
Sluiten de tijden of communicatie niet aan?
Sluiten de groepslessen niet aan?
Is het ontvangst van de bezoekers niet correct?
Is het niet persoonlijk bij TWE?
Of speelt er iets anders?
Opdracht:
Onderzoek en adviseer hoe The Workout Experience het gemiddeld aantal deelnemers aan groepslessen structureel kan verhogen.
Deelvragen kunnen zijn:
Hoe ervaren (ex-)leden en huidige leden de groepslessen?
Wat zijn drempels om (vaker) deel te nemen aan groepslessen?
Hoe presteren onze lessen in vergelijking met concurrenten in de regio?
Hoe wordt de kwaliteit en sfeer van de lessen beoordeeld?
Welke rol spelen lesinhoud, instructeurs, communicatie, planning en community in de huidige situatie?
Hoe presteert de instructeur in vergelijking met concullega’s?
Hoe belangrijk is het stukje persoonlijk en ontvangst voor bezoekers?
Verwachte oplevering:
Een onderzoeksrapport met analyse van de situatie (kwalitatief en/of kwantitatief).
Een concreet en creatief advies (incl. quick wins én lange termijn mogelijkheden) om de deelname per les te verhogen.
Indien relevant: visuele of digitale voorstellen ter ondersteuning van het advies (zoals campagnevoorstellen, tijdsplanning of contentideeën).
Randvoorwaarden:
Houd rekening met de huidige identiteit en doelgroep van TWE.
Adviezen moeten uitvoerbaar zijn binnen een MKB-budget (in overleg).
We zijn gebaat bij eerlijke, heldere feedback en praktische oplossingen.
Begeleiding vanuit organisatie:
Er is ruimte voor interviews en data-inzage.
Contactpersoon is Jory van der Meijden op: jory@gyminn.nl of 0640277820.
Om te solliciteren op deze vacature stuur je je sollicitatie naar jory@gyminn.nl