Stagiair(e) communicatie

  • Meewerkstage
  • Amsterdam

Site Cultuurmarketing

Zoek je een stage waar je communicatie en contentmarketing kunt combineren met passie voor cultuur? Dan is Cultuurmarketing op zoek naar jou! 

Cultuurmarketing is het platform voor marketing- en communicatieprofessionals in de culturele sector. We voorzien cultuurmarketeers van de kennis, vaardigheden en connecties om cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. 

We bieden een stageplek van vijf maanden aan, van februari tot en met juni 2025. Tijdens deze periode krijg je de kans om je communicatievaardigheden te ontwikkelen door actief mee te werken aan onze contentstrategie.

Taken en verantwoordelijkheden
Het vormgeven van social media posts in Canva.
Het nauwkeurig checken en verzorgen van onze artikelen, vacatures en andere content, zodat alles er piekfijn uitziet.
Het meedenken en uitvoeren van onze social media strategie op kanalen als Instagram, Linkedin en TikTok. 
Webcare voor onze social kanalen. 
Het ondersteunen van teamleden op gebieden waar je meer over wilt leren. 
Dit is wat de stage je oplevert

Aan het einde van de stage:
Heb je praktijkkennis over marketing en communicatie in de cultuursector.
Heb je geëxperimenteerd met AI tools en gewerkt met social media software.  
Kan je professioneel content vormgeven in Canva. 
Heb je ervaring met software zoals een CMS, CRM en mailsoftware. Deze vaardigheden zijn vaak een must bij functies in de culturele sector
Heb je inzicht in trends en ontwikkelingen in de culturele sector, die je in je toekomstige opleiding of loopbaan kunt toepassen.

Wat bieden wij
Wij bieden een inclusieve werkomgeving in een toegankelijk team. Hieronder een overzicht van wat je nog meer kunt verwachten:

Professionele begeleiding: Cultuurmarketing is een erkend stagebedrijf voor hbo/wo, je kan rekenen op goede begeleiding;
Stagevergoeding: een eerlijke vergoeding van 400 euro bruto per maand op basis van 40 uur; 
Flexibiliteit: 1 tot 2 dagen per week thuiswerken; 
Macbook Air: in bruikleen voor de duur van je stage;
Reiskostenvergoeding: Voor de kantoordagen in Amsterdam indien je geen studenten ov-chipkaart hebt.
Professionele ontwikkeling: je krijgt de kans om een training naar keuze van ons opleidingsaanbod te volgen;
Comfort en gezelligheid: een zit/sta bureau, lekkere koffie en goede gesprekken tijdens de gezamenlijke lunches op kantoor;
Flexibele vrije dagen: zelf bepalen op welke feestdagen je vrij wilt nemen.

Dit is onze ideale kandidaat
Je bent creatief, houdt van het creëren van content en hebt een passie voor cultuur. Volg je daarnaast een hbo- of universitaire studie? Dan zien wij een mooie match! Een studie in marketingcommunicatie is mooi meegenomen, maar geen vereiste. Dit is een meewerkstage, in overleg kan een kleinschalige onderzoeksopdracht onderdeel uitmaken van de stage.

Voldoe je niet aan alle wensen, maar denk je dat je alsnog van waarde kunt zijn voor onze organisatie? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Dit vond onze oud-stagiaire Hannah (21 jaar, bachelor Liberal Arts & Sciences) van de stage: “Toen ik mijn stage begon bij Cultuurmarketing, ontdekte ik al snel dat het de perfecte plek was om mijn passie voor verhalen vertellen te combineren met mijn liefde voor kunst. Ik voelde me direct thuis in het warme en gezellige team van Cultuurmarketing.”

Voldoe je niet aan deze wensen, maar denk je dat je alsnog van waarde kunt zijn voor onze organisatie? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Over het team
Dit zijn de collega’s waarmee jij samenwerkt in de fijnste creatieve broedplaats van Amsterdam, Cinetol:

Dorien verbindt culturele professionals aan Cultuurmarketing door prikkelende content te delen. Dana heeft een groot hart voor leren en ontwikkeling en is verantwoordelijk voor het opleidingsprogramma van Cultuurmarketing. Patricia is gedreven om leden te werven én behouden en krijgt energie van het ontwikkelen van events. Hilde is als ambitieuze ondernemer de aanjager van ideeën. “We vinden het belangrijk om elke zes maanden een waardevolle stageplek te bieden aan een student die droomt van een carrière in de culturele sector. Zo dragen we onze kennis over aan een nieuwe generatie.”

Praktisch
Periode: februari 2025 – januari 2025 (5 maanden)
Aantal uren: minimaal 32 en maximaal 40 uur per week
Niveau: HBO/WO

Reageren
Hilde ontvangt je CV en een korte e-mail graag zo snel mogelijk en uiterlijk 22 november via hilde@cultuurmarketing.nl. 

Liever eerst even overleggen? Geen probleem. Je kan Hilde ook bereiken via 020 – 2614727.

 

Om te solliciteren op deze vacature stuur je je sollicitatie naar webredactie@cultuurmarketing.nl