Strategic Accounts Stagiare bij Mitsubishi Logisnext Europe

  • Afstudeeropdracht
  • Almere

Mitsubishi Logisnext Europe B.V.

 

 

 

Bij Mitsubishi Logisnext Europe B.V. zijn we opzoek naar een Afstudeerstagiair op de afdeling Strategic Accounts. 

Wie is Mitsubishi Logisnext Europe?

Mitsubishi Logisnext Europe (MLE) is de EMEA-vertegenwoordiger voor Mitsubishi Logisnext Group, een toonaangevende leverancier van logistieke en materiaalbehandelingsoplossingen, afgestemd op zowel lokale als trans-globale klanten. MLE biedt materiaalbehandeling en geavanceerde logistiek aan haar klanten door een uitgebreid assortiment van ultramoderne vorkheftrucks, magazijnapparatuur en AGV (automatisch geleide voertuigen) oplossingen, samen met stellingen, IoT (Internet of Things) systemen en op maat gemaakte pakketten van klantgerichte diensten. Deze worden op de markt gebracht onder de banners Mitsubishi Forklift Trucks, Cat® Lift Trucks, Rocla en TCM. De producten en diensten worden geleverd via captive en non-captive netwerken om verschillende klantcategorieën aan te spreken en aan hun specifieke vereisten te voldoen.

We zijn opzoek naar een afstudeerstagiaire die zowel onderzoek kan doen als mee kan draaien op de werkvloer.
• Voor een periode van 6 maanden. Bij voorkeur 5 dagen per week, 4 dagen is ook mogelijk.
• Mogelijk 1 of 2 dagen werken aan teamgerelateerde projecten.
• 2 of 3 dagen werken aan onderzoek.
• Profiel:
• HBO; Business Commerciële Economie, International Business of andere relevante studie
• Vaardigheden:
• Commerciële mindset (basiskennis van B2B-business, sales, hoe om te gaan met prijzen, marge, winst etc.)
• Klantgericht en georganiseerd.
• Excel: gemiddeld tot gevorderd
• Taalvaardigheden:
• Zakelijk Engels,
• Zakelijk Nederlands,
• elke andere Europese taal is een pré
• Vereist type onderzoek:
• Een van onze belangrijkste doelstellingen in het Strategic Account-team, zoals vastgesteld door ons President Office, is om meer ‘genoteerd’ te worden bij strategisch belangrijke eindklanten.
• Deze klanten publiceren aanbestedingen om een ​​of meerdere voorkeursleveranciers te selecteren.
• Een aanbesteding bestaat uit meerdere fasen:
• de Request for Information (RfI); een eerste selectie van bedrijven, waarbij alleen capabele bedrijven deelnemen.
• De Request for Quotation (RfQ) of Request for Pricing (RfI); de fase waarin commerciële voorwaarden door de leveranciers moeten worden voorgesteld. Vooral gericht op prijs, maar ook op productkwaliteit, duurzaamheid, accountmanagement, servicenetwerk en meer.
• Laatste ronde onderhandelingen; een laatste ronde van onderhandelingen
• Toekenning; selectie van de nieuwe voorkeursleveranciers voor de komende 3-5 jaar.
• In de afgelopen jaren is het Strategic Account-team aanzienlijk gegroeid en we bevinden ons in een fase waarin we moeten deelnemen aan en meer aanbestedingen moeten winnen. Dit om onze verkoop/marktaandeel te vergroten en leads naar ons netwerk te brengen.

• Onderzoeksvraag: hoe kan het Strategic Account-team het Europese aanbestedingsproces verbeteren en daardoor meer verkopen genereren.
• Hoe kan ik efficiënt en effectief succesvol deelnemen aan aanbestedingen?
• Hoe kunnen we, indien succesvol, de aanbestedingen implementeren bij ons netwerk en onze klanten.

• Activiteiten wanneer u niet aan onderzoek werkt:
• Vooral gericht op het ontwikkelen van tools om het aanbestedingsproces te verbeteren (prijscalculator, servicecalculator, enz.). Dit zou voornamelijk in Excel zijn, maar zou ook in andere bestaande tools in ons bedrijf kunnen (zoals Salesforce of PowerBI).
• De organisatie leren kennen (met verschillende afdelingen zitten, een LBU en/of dealer bezoeken).
• Frisse ideeën inbrengen in accountmanagement.

Om te solliciteren op deze vacature stuur je je sollicitatie naar fazia.santoe@logisnext.eu